Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΤO E9 ΤΗΣ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ


ΑΡΘΡΟ  ΤΟΥ  ΙΩΑΝΝΗ  ΠΙΤΑ (ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ  ΤΜΗΜΑΤΟΣ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  Α.Π.Θ.) ΣΤΟ  ¨ΠΟΝΤΙΚΙ¨

 

Πρόσφατα χρειάστηκε να συμπληρώσω το Ε9, αυτή τη φορά ηλεκτρονικά. Η πρώτη απορία που είχα ήταν γιατί να το ξανασυμπληρώσω, αφού είχα δηλώσει την ακίνητη περιουσία μου στο παρελθόν χειρόγραφα, είχα ελέγξει τη δήλωση ηλεκτρονικά (με πολύ κόπο, γιατί η διεπαφή ήταν άθλια σχεδιασμένη) και είχα πληρώσει ΕΤΑΚ (νομίζω το 2009). Είναι απορίας άξιον γιατί πρέπει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να υποβάλλονται σε τέτοια προσωπική ταλαιπωρία ή να υποχρεώνονται να πληρώνουν λογιστές (που και αυτοί κάνουν λάθη). Μπήκα λοιπόν στο σύστημα και υπέθεσα ότι θα είχα να κάνω έναν έλεγχο ρουτίνας για τα ακίνητα που ήδη είχα δηλώσει και ελέγξει. Πλανήθηκα πλάνην οικτράν... Το σύστημα του υπουργείου Οικονομικών για το Ε9 (για το οποίο υποθέτω κάποια εταιρεία χρυσοπληρώθηκε) μου παρουσίασε ακίνητα που δεν έχω (στον Σοχό Θεσσαλονίκης) και μου αφαίρεσε αυτά που έχω (στην Εράτυρα Κοζάνης). Όντας καθηγητής Πανεπιστημίου στην Πληροφορική (αν και όχι στις βάσεις δεδομένων), έμεινα με το στόμα ανοικτό. Το ισοδύναμο, σε μία βάση δεδομένων τράπεζας, είναι να εμφανιστούν στον λογαριασμό μου κάποιες δεκάδες (ή εκατοντάδες) χιλιάδες ευρώ και να εξαφανιστούν π.χ. κάποιες καταθέσεις μου σε δολάρια. Μύλος δηλαδή... Χρειάζεται μαστοριά για να καταφέρεις να κάνεις τέτοια πατάτα. Αν κάποιος φοιτητής την έκανε, ίσως να μην περνούσε το αντίστοιχο μάθημα. Και όμως κάποιοι πληρώθηκαν αδρά για το προβληματικό αυτό σύστημα και κάποιοι στο υπουργείο Οικονομικών το παρέλαβαν μάλλον στα τυφλά. Ρωτώντας έμαθα ενδιαφέροντα πράγματα. Ένας υπάλληλος στη ΔΟΥ που υπάγομαι μου εξήγησε τα «αυτονόητα» που εγώ δεν μπορούσα να διανοηθώ: το χωράφι μου στην Εράτυρα Κοζάνης είναι στη θέση «Ποτάμι». Αφού υπάρχει τέτοια θέση και στον Σοχό (νομού Θεσσαλονίκης) και εγώ μένω στη Θεσσαλονίκη, είναι λογικό, κατά το σύστημα, να βρεθώ ιδιοκτήτης ακινήτου στον Σοχό (και να εξαφανισθεί το χωράφι μου στην Εράτυρα). Η αντίστοιχη πατάτα σε ένα τραπεζικό σύστημα θα ήταν περίπου να πιστώσουν όλες μου τις καταθέσεις σε κάποιον συνονόματό μου! Ο δε λογιστής μου είπε να μην ανησυχώ: πολλοί είχαν αντίστοιχα προβλήματα με το Ε9 και πολλά συστήματα του υπουργείου Οικονομικών είχαν αντίστοιχα λάθη (δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω). Το αποτέλεσμα είναι να φάω μία μέρα για να ξαναπεράσω όλα τα ακίνητα από την αρχή, όχι γιατί είναι πολλά, αλλά γιατί το σύστημα είναι βλακώδες και χρειάστηκε να κάνω διαφόρους ελέγχους και επανυποβολές. Η εφαρμογή δεν τρέχει καν με όλους τους web browsers, όπως περήφανα δηλώνει το υπουργείο στις οδηγίες χρήσης! Για όσους δεν κάνατε τον ηλεκτρονικό έλεγχο του Ε9, καλή ταλαιπωρία. Και να θυμάστε, για την ταλαιπωρία σας φταίνε κάποιοι οι οποίοι χρυσοπληρώθηκαν και κάποιοι υπάλληλοι του υπουργείου που ή δεν ήξεραν να βάλουν σωστές προδιαγραφές στο έργο ή/και που το παρέλαβαν σε κακή κατάσταση (αν και δεν θα έπρεπε). Αν τα πράγματα είναι αλλιώς, ας μου τα εξηγήσει το ΚΕΠΥΟ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου